onsdag 3 juli 2013

tårta och avsked

en dag med lite av varje många känslor upp och ner. firat Oscars 14 årsdag med tårta och främmande. på dan var vi ut på marknaden pappa och Oscar ville dit och se och jag följde med jag handlade lite men inget åt mig själv. kände inte att jag behövde nåt som dem sålde där.....
när vi gått där några minuter så for vi ut på byn för att spela på hästarna. jag och bästaste vännen har spelat en v86 tillsammans och nu håller jag tummarna på en stor vinst så vi kan hitta på nåt roligt för pengarna =) ,det skulle väl inte vara helt fel vännen ?.....
eftersom det är onsdag så är även lottot inlämnat så jag håller även tummarna för en vinst på det också =).....fy vad glad jag skulle bli över lite extra "sommarpengar" ....
efter att ha varit ute på byn så for vi hem och det var dags att springa ner till tvättstugan ,nu har jag nytvättade kläder och en renbäddad säng hoppas kunna sova gott i natt.
pappa bestämde sig idag för att dra i väg hemåt så när klockan var 19.30 så drog lilla pappa och jag blir alltid så ledsen och tårar rinner nerför kinderna  när jag måste säga hej då ....förhoppningsvis kommer han snart tillbaka.......ganska precis 15 minuter efter han hade åkt så kom farbror kjell och ulla hit för att fira Oscar och hälsa på pappa ,men dem missade han. nåja vi drack kaffe och jag bjöd på tårta ,fika och kaffe och vi satt och pratade ganska länge.
blev ensam för en stund när dem åkte. Oscar kommer att sova hos Roger i natt i sin egen säng så här är  jag nu helt ensam till i morgon nångång mitt på dan. vad ska jag nu göra då ? nu får jag mycket egen tid som jag saknat de sista veckorna. hmm... ja det blir väl att se på tv ,läsa min bok och filosofera och fundera resten av kvällen....säger hej så länge

Inga kommentarer: