onsdag 17 juli 2013

filmtajm

....ja så kom kvällen och jag hoppade upp på cykeln och trampade upp på byn. det var mycket folk ute i det hyfsat varma fina vädret och sen var det loppis i bla parken. ja se dessa loppisar de är överallt i vårt avlånga land. såg loppisskyltar hela vägen upp när vi åkte upp i helgen. men det hör väl sommaren till.
nåja innan jag hann in på affären så blev jag stannandes och surrade en stund....
sen trampade jag fram till coop där gick jag in och hyrde en film. små citroner gula ,BRA film som jag tänkt se länge. för flera år sen så läste jag boken och det är ju självklart att jag ville se den på film också =).....
efter jag hyrt filmen trampade jag hem igen och startade filmen. Oscar har varit borta i kväll och kom hem för ett tag sen. jag har sett film ,slöat och pratat i telefon. alltid lika glad att höra av dig min diamant =)... sköt om dig ,kram .....
jag har gjort kvällsmat till Oscar och samtidigt kokade jag en kopp te och käkat en macka. är nyduschad och nerbäddad under täcket och fortsätter slöa , kanske läser min bok  tills jag somnar. känner mig trött och slö....
i morgon är det jobb som vanligt 09.15-14 med 45 minuters lunch däremellan.
spelat på hästar ikväll men vilken besvikelse när 4 lopp hade varit så hade det spruckit på 2 av dem ....eventuellt kan det bli en vinst på 6 rätt men det ger ju nästan inget .....=(....5 kr i vinst på keno.
pappa däremot hade fått in en keno5 fullpott med kungen ,tänk så kul att han fått vinna lite i alla fall.....
nä nu ska jag inte surra så mycket mer ....sov sött
kvällens film ,mycket bra film.....

Inga kommentarer: