tisdag 16 juli 2013

tvätt ,plock och mat

jobbade mina timmar hoppade upp på cykeln och hem. upp i läggan hämtade smutstvätten och drog ner till tvättstugan. när jag gjort det så fick jag främmande ,mysigt att träffas vännen =)......och kul att du ringer och surrar är det ju alltid .....=) ring så ofta du vill och kom förbi och drick kaffe när du vill ...=)
efter en timme var det dags för mig att springa ner till tvättstugan ,det har blivit x antal svängar ner till tvättstugan. om tvättstugan hade varit lite närmare ,men den är längst bort i annat hus.....det blir lite motion av allt spring upp och ner. snart är det dags att hämta upp de sista kläderna som hänger på tork.
nåja däremellan har jag varit upp på byn för att handla hem för att kunna laga mat.
kom hem ställde mig vid spisen och en stund senare stod maten klar på spisen.
jag och pojkarna har ätit och nu har det mest bara slöat. regnet har öst ner de mesta av dagen en grå pissig dag. =(......vill ha sol och värme juuu.....
ovanligt att pojkarna har varit hos mig nu i hela två timmar. Anton har somnat på soffan och Oscar har spelat på sitt Xbox.....
det blir nog att bara slöa resten av kvällen ,kanske cyklar upp och hyr en film .....hej så länge
dagens middag: pasta bolognese

en burk hjortronsylt som pappa kokat åt mig....

Inga kommentarer: