lördag 13 december 2008

snöig och blöt lördag


nu är klockan 17.30 och vi har haft strömavbrott mellan halv två och halv fem. hoppas vi har strömmen nu hela kvällen för det blir så tråkigt utan man kan inget göra i mörkret. i går var jag med jobbet och åt julbord och det var gott ,tråkigt nog orkade jag bara äta lite som vanligt....hur som helst var det en trevlig kväll....haha.....det har snöat massor ,det började i går och slutade nu på eftermiddagen. många byar är utan ström.på förmiddag kom vår kompis upp för att fiska ,vi lyckades ta oss dit med skoter ,bil var inte att tänka på eftersom det var oplogat till sjön.

roger lyckades få en röding och oj så gott det hade varit att få käka den idag ....

en stund efter vi hade kommit hem rejält snöiga och blöta så for strömmen och det var inte att tänka på att laga mat eller göra nåt annat nyttigt heller....snyft. jag som hade så många planer för denna eftermiddag och kväll. julgranen hade jag tänkt klä i kväll , få se om roger har lust att ta in julgran och pynt när han skottat färdigt.

vi åkte ner på byn för att anton hade en längtan till hans böna och då passade vi på att käka middag på pizzan.....jag hade ju hellre ätit nyttig husmanskost men ingen ström ingen mat.......

fisketuren idag har gjort mig snuvig och jag nyser en hel del men men jag överlever det med....haha.....dagen har varit innehållsrik. trots min värk har jag haft det bra ....haha.....nu ska jag ta och läsa min bok en stund hörs sen /ting

2 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Hejsan Tingeling!
Vi vill önska er ett riktigt Gott nytt År!
Kram Ulla-Bella

Guldkorn i min vardag! sa...

Men kom igen nu Anneli, är det till att ha blåst bort i stormen eller har ni strömlöst därborta i skogen?
God fortsättning iaf.
Kram Ulla-Bella