onsdag 10 december 2008

mitt i veckan

ja nu är det mitt i veckan ,onsdag och klockan har precis blivit 21.00. bonde söker fru har jag nyss sett....haha....i går tisdag var en arbetsdag och väl hemma så hade jag ganska mycket att göra som alltid. roger jobbade över och kom inte hem förrän vid kl 20. jag kände mig trött och orkade inte starta datorn nå i går kväll. jag kröp under täcket och läste ut min bok (sagan om isfolket nr 33),den var jättebra ,så bra att jag köpte bok nr 34 i dag....haha....
idag vaknade jag och klev ur sängen vi 05.15 trött......brr ...sa jag då jag kastade en blick på tempmätarn ,den visade på -28.4 .....inte kul att vistas ute i den kylan. men eftersom jag skulle åka buss ner på byn så hade jag inget val ,jag stod ute och väntade i ca 10 minuter och stel som en ispinne klev jag på bussen.....haha....kallt har det varit hela dagen ,runt -20 .
jag stämplade ut lite tidigare (kl 15.25) för att hämta lilleman och sen gick vi för att möta upp anton på hans skola. medan vi väntade på anton så blev vi bjudna på fika av en av hans mentorer ,trevligt att få träffa några av lärarna och höra hur det är i skolan. nåväl sen gick vi på busstationen och dit kom roger för att hämta mig och vi åkte och handlade innan vi åkte hem. pojkarna som ville ta bussen hem kl 16.40 var hemma före oss.
roger stekte pannkaka medan jag startade tvättmaskinen och plockade undan och sånt som behövs göras....efter det fick jag en stunds avkoppling men en mugg kaffe i min hand framför tvn..oscar satt och såg tv medan roger och anton var i garaget och pysslade med antons traktor.
nu har oscar somnat och de andra har precis kommit in från garaget.....snart är det läggdax för mig jag har några nya böcker att läsa....haha...jag fick 4 böcker med posten idag som jag beställt ,en ny serie som heter raija. jag hoppas den är bra och är den det så finns det ytterligare 36 böcker att läsa i den serien....haha.... jag har fortfarande 14 böcker kvar att läsa i serien om isfolket . jag har tänkt läsa hela serien innan jag är nöjd....haha......men det är bra att läsa lite annat emellanåt ,för jag tröttnar på att läsa alla efter varandra. nog prat om mina böcker ....haha
jag har kollat kenot och tyvärr så vann vi inget i kväll L . ej heller vann jobbet nå på vårt lotto....tråkigt . jag vill ju vinna en julpeng........nu är klockan 21.22 och jag ska avsluta här för i kväll . sov så gott ,söta drömmar . hörs/kramiz

Inga kommentarer: