lördag 2 mars 2013

pimpeltävling o uruselt väder

for i väg på pimpeltävling . vi kom dit o huvva redan innan vi hunnit ut på isen så frös vi...brr....men vi kämpade på och fiskade och vädret blev sämre , det började blåsa o snöa och vi frös ännu mer....totalt genomfrusna. jag gav upp att fiska då det var över en timme kvar av tävlingen. jag surrade o försökte att inte frysa i hjäl.
nåja klockan 12 var det invägning ,de andra vägde in medan jag som inte fått fisk (som vanligt) slapp.
roger kom på fjärde plats han fick två fiskar den största en regnbåge som vägde 1.74 kg. han fick pris en påse med olika fina prylar. han var nöjd.
skönt att komma hem strax efter kl 13 ställde jag mig i en het dusch och stod under vattenstrålarna länge för att tina upp.=)....huvva så trött jag är nu skulle tro att jag somnar o sover en stund för att orka vara vaken i kväll.
måste ut i ovädret för att lämna in lotto o keno men först blir det vila .....
ha en trevlig kväll ....

Inga kommentarer: