onsdag 6 juli 2011

kycklinggryta

....åskan mullrade till lite  och fort stängde jag av datorn o drog ut modemet från väggen kort därefter kom det en regnskur ,men det är över nu.
jag ställde mig vid spisen för att ha nåt att göra. resultatet : kycklinggryta ,ris o en sallad.
hade tänkt göra en god efterrätt men hade inte nån ork kvar just då jag stod vid spisen. fast det hade varit gott ,men en köpeskaka till kaffet fick duga =)
oscar hade hittat klisterärken att köpa på tradera och jag har precis köpt dem åt honom ,betalat o mailat försäljaren så nu är det bara att vänta nån dag så får han dem hem i brevlådan.
idag var jag iväg till frissan o toppade igenom håret nu känns det åter fräscht och en ny tid om ett par veckor är bokad för då blir det toning o slingor i håret. =).
dagens middagsrecept:
jag skar bröstfile'erna i små bitar stekte dem ca 15 minuter ,salt o vitpeppar
tillsatte 1 burk creme fraiche
1 pkt  grädde
1 hönsbuljong
curry efter tycke o smak
lite såskulör för att ge grytan lite färg
lät det puttra på svag värme några minuter.
KLAR
till grytan serverade jag ris o en grönsallad (gurka tomat o sallad) blandat med sallad dressing mix.
en enkel , snabb o god måltid.

Inga kommentarer: