måndag 10 februari 2014

Mitt hjärtas fågel

När du ser mej när jag finns i dina ögon
När jag vet att jag finns till när du hör mej
När jag är i dina tankar när jag kan vara den jag , jag vill
Då flyger mitt hjärtas fågel då stiger den mot skyn
Då svävar den över markerna och högt över skogens bryn
När du ser mej , när jag finns i dina ögon
Då flyger mitt hjärtas fågel  mot skyn
När du kommer , när du kommer mej till mötes ,
När jag är den som gör dej glad när du rör mej
När jag är i dina händer när jag är den du vill ha då flyger mitt hjärtas fågel
Då stiger den mot skyn då svävar den över markerna
Och högt över skogens bryn
När du rör mej när jag är i dina händer då flyger mitt hjärtas fågel mot skyn
Men när du blundar när du stänger dina ögon och nät jag inte kommer in
När du tystnar när du vänder dej ifrån mej och när jag inte längre finns
Då kurar mitt hjärtas på tallens lägsta gren med svarta sorgsna ögon
Och själen tung som sten
Så kom ihåg mej kom ihåg att va mej nära och låt mej somna på din arm låt mej drömma
Låt mej drömma mina drömmar och låt mej vakna i din famn
Då flyger mitt hjärtas fågel då stiger den mot skyn då svävar den över markerna och högt över skogens bryn
När jag får drömma min dröm och va dej nära då stiger mitt hjärtas fågel mot skyn.

Källa: Mikael Wiehe

Inga kommentarer: