lördag 5 februari 2011

första lördagen

....i februarimånad. jag vaknade 08.40 ,sovmorgon med andra ord. klev upp klädde på mig drack mitt morgonkaffe och tog en promenad ut på byn för att lämna in lottot. ( vinst 46 kr) efter ett tag gick jag hem drack mer kaffe gick ut en sväng för att kolla in hästar. en trött oscar o en pigg roger följde med. jag köpte en andel i v75 ,tyvärr blev det ingen vinst. kvällens keno gav ingen vinst heller . ååå jag blir så evinnerligt less varför blir det ingen större vinst nån j-kla gång? när anton vaknat o klivit upp vid 12.30 så for roger o anton upp till garaget medan jag o en hängig oscar var hemma. glatt överraskad blev jag när en kompis kom förbi för att dricka te o surra ,det var verkligen inte i går vi sågs.
idag har jag tvättat ,hängt o vikt tvätt ,lagat mat ,diskat och däremellan vilat min onda kropp.roger o anton kom hem och oscar for i väg för att se hockeymatch på forum. när den var klar hämtade vi upp han och drog iväg för att hälsa på lillebror. det blev en kort vist för oscar var verkligen inte pigg.
väl hemma så tog jag feber på han och som jag trodde hade han fått feber 38.8. han fick en panodil och har bäddat ner sig det blir att han får hålla sig i stillhet inomhus i morgon och hoppas han blir piggare för att orka till skolan i veckan. nu är det slappa för mig som gäller i kväll ska se tv en stund sen läsa min bok innan jag stänger mina två blå. ha det bäst /tingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej hoppas allt ä bra jag hadde 3 fyror på lottot ha ha ingen körning ikväll skönt få se imorrn om det ä lugnt sov gott

annelie sa...

gomorron kul att få en kommentar. jo nog är det ganska bra. jag hade 2 fyror på mitt stor lotto =) mer verkar det ju aldrig bli. skönt om du finge vila lite....