tisdag 6 januari 2009

trettondag











klockan är nu 14.22 och jag har precis tryckt i mig en palt. jag har passat på att koka en gryta med palt eftersom ja är ledig denna dag. jag sov länge till jag blev väckt på förmiddagen ,strax efter 10...hmm ....kunde inte somna om så jag klev upp och började med att göra lite nytta ,skala potatis ,startade tvättmaskinen och gjorde upp eld i pannan och bryggde kaffe. efter det så la jag mig för att läsa en stund medan oscar var ute och skottade.




roger jobbar i dag trots att det är en röd dag och anton är borta , med andra ord är det lugnt hemma....oscar har satt sig framför tvn för att smälta palten och jag skriver lite innan vi ska ut och röra på oss. det är endast -10 grader kallt ute nu.det har börjat mörkna ute men det är bara att ha på sig reflexer så syns man då man promenerar efter vägen.




jag har en hel del värk så det brukar hjälpa att röra på sig ,min förkylning har inte gett med sig än , jobbigt men jag överlever....haha.....
kul att du tyckte jag har fin klänning/tunika . den hittade jag på indiska och jag bara kände att jag den skulle jag ha.

klart jag frös när jag var ut i klänningen när det var -27 jag måste erkänna att jag inte bara hade den på mig nån tygbit hade jag även under ....haha. tack för era kommentarer ,alltid så kul att få och jag svarar då jag ser att nån skrivit.
keno spelar jag varje kväll ,tyvärr har det inte ännu blivit nån större vinst på länge , hoppet finns dock kvar om en storvinst....haha...
bäst att klä på sig för en promenad /ting

Inga kommentarer: