fredag 24 juli 2009

klockan visar tidig morgon







08.20 är klockan och jag sitter här så här tidigt när jag har semester...hmm....orsaken till det beror på att jag sovit uselt hela natten ,bara legat och vridit mig p g a värk , som vanligt. får sova en stund under dagen istället. kaffet har snart bryggt färdigt ,ska bli gott med lite kaffe. det är tyst i huset förrutom tvättmaskinen som surrar. de andra sover och jag får njuta av morgonens tystnad. regnet har smattrat på taket i natt , regnet har upphört men det är fortfarande mulet. det blir nog att åka iväg till stan idag då alla har vaknat kan jag tänka mig.
i morgon åker jag och lilleman bort ett par dagar. han har haft en önskan hela sommarn att få åka och hälsa på sina kusiner och moster i gällivare. själv tycker jag att det ska bli kul att få umgås med lillasyster och hennes trollungar. roger börjar jobba igen på måndag ,efter 4 veckors semester. inget han ser fram emot men men så är det varje år då semestern varit. anton jobbar han oxå. dem får roa sig om kvällarna ,säkert hittar dem på nåt kuligt att göra i garaget eller så far dem i väg och fiskar.
tack för din kommentar anonym, kul att nån är in och läser och lämnar avtryck efter sig....hahaha hoppas du sovit gott i natt och att du får en fin dag. jag ska ta min stickning och krypa ner i sängen en stund ,tittar in här sen idag kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

hej igen bruden nu har jag vaknat halv elva då var det sista dagen här nere åker hemöver i morrn såg du ska o resa men du far ju åt helt fel håll farsan kom ner i onsdagskväll till norrtälje han vill redan hem ha ´ha vi kanske kan fiska till veckan vad tror du låter ju som en dröm hör av mej ikväll här igen kram på er allihop från en turist på villovägar