onsdag 6 november 2013

eftermiddag och kväll ,lite av varje

i full fart sprang timmarna i väg på jobbet och när klockan var 14 halvsprang jag hem för att börja tvätta kläder ....puh...ingen rast ingen ro denna dag ,men inte gör det nå det är bra att jag har nåt att sysselsätta mig med om än tråkiga sysslor....tvätta kläder är ju inte precis kul men nödvändigt. nåväl det var ändå inte så mycket smutstvätt så det gick ändå ganska bra.
medan maten stod på spisen så sprang jag i väg ett ärende och Oscar fick passa maten de minuterna jag var borta. vi käkade och sen blev det en stunds vila för mig på soffan Oscar slöade också med "paddan" i knät (ett bra tidsfördriv) =).....
vid 17 tiden for jag i väg ut och träffade bästaste vännen ,mysigt  att få surra och samla energi ,du är min energikälla =)....kändes tråkigt att lämna dig ,varför går tiden alltför fort jag hann ju inte surra så mycket som jag hade velat. vi får träffas snart igen och dricka kaffe. hoppas allt är bra med dig och att du fått en lottovinst i kväll. själv vann jag inget på varken keno eller lotto ,men det förvånar ju inte mig så mycket. jag verkar vara förföljd av otur......hoppas lyckan vänder snart....
när jag kom hem efter att ha varit ut en sväng så var Oscar hos en kompis och jag var alltså ensam. hämtade tvätten från källaren sen placerade jag lilla stjärten i soffan för att fördriva lite tid framför tvn, bonde söker fru på tv4.
Oscar kom hem och jag hade precis kokat han en kvällsgröt. ingen rast ingen ro nån längre stund jag startade dammsugarn ,skurning av golven tar jag en annan kväll.
har duschat ,druckit en kopp te och bäddat ner mig.  Oscar har lagt sig här är det lugnt och tyst.jag ska försöka sova lite.
i morgon är det jobb som vanligt.....nu ska jag inte surra mer ....sov så gott och dröm söta drömmar

Inga kommentarer: