onsdag 30 juni 2010

avstängda datorer

..p g a åskoväder tidigare i kväll. regnet det öser ner ,det verkar ju aldrig upphöra =(.idag har vi iaf fått uppleva sol o värme å det gillar jag =). har varit ute o promenerat runt på byn och tagit det lugnt ute i solen o värmen. på eftermiddagen har jag haft dessto mer att göra ,hade tid bokat i tvättstugan och hur mycket som helst att tvätta , men nu är det ju bortgjort iaf och jag har ju faktiskt gjort lite nytta även denna dag.=). mitt i allt rännande mellan lägenheten o tvättstugan så var det blixtar o dunder( rätt så mysigt) och jag var tvungen stänga av datorerna (inte alls mysigt) och startade dem efter ca två timmar igen. tänk vad tråkigt ett liv utan el skulle va...hua....ingen tv ,datorer och alla andra elektriska prylar som man bara måste ha.
I kväll har vi varit upp till sovstugan en stund , för att fixa tvn och sånt. vi tog med oss anton och hans böna och nu är vi hemma igen. anton kommer hem om en stund ,lilleman sover hos kompis o roger har tagit sin plats i soffan framför tvn. här är det lugnt o tyst. funderar på att ta fram min bok och läsa en stund innan det är sova dax.
onsdag det betyder lotto ,tyvärr blev det ingen vinst, men kenot gav 10 kr ,alltid något hahaha.....när ska jag få prova vinna lite en större slant, det är ju frågan jag ofta ställer mig. nä nu ska jag ta fram min bok ha det bäst ......

Inga kommentarer: