onsdag 28 december 2016

varierande

Så ligger jag nu här under täcket ...
Tänkte skriva några rader...
Det har varit en mycket bra och rolig ledig dag med varierande innehåll...
På förmiddag grejade jag lite , målade i min målarbok då telefonen ringde , blev glad att höra av dig vännen :)..
Sen kom jag ihåg att jag köpt ett nytt nagellack och glitter att dekorera naglarna med :) , sprang upp till grannen och hon frågade om hon skulle måla mina naglar ( hon är utbildad och kan "göra naglar ) och självklart fick hon det :) , kul att surra bort nån timme och använda engelska språket...
Gick ner till mig tog en dusch käkade mackor och slappade medan jag målade lite i målarboken.... telefonen ringde och självklart for jag och rantade med bästa sällskap , tack för att jag fick följa med dig vännen :)....
En mysig , kul eftermiddag och kväll ...:)
Kom hem , drack kaffe slappade och sen for jag ut igen , kul att träffas och surra som alltid :)....
Åter hemma en stund senare , var hemma en stund , surr i telefon och sen ut igen en sväng upp på byn handlade några saker och hämtade ut nya skraplotter ( dem är ännu oskrapade )....
Kom hem nån minut före kl 22 har käkat nån macka och nu som sagt nerbäddad och känner mig sååå trött men nöjd över dagens innehåll :)...
I morgonbitti tvätta kläder och sen jobba son vanligt 10-14.30....
Blåsigt ute och varmt , konstigt december  väder ....
Ingen vinst på varken lotto eller dagens dubbel ikväll :(..... när ska vi få vinna storvinsten egentligen ? ...
Sov gott

Inga kommentarer: