lördag 5 september 2009

tidig lördag kväll

klockan är nu 17.40 jag har lagt i raspeballer i grytan och dem beräknas va klar om ca 20 minuter. första gången jag provar koka den maten ,ska bli intressant att smaka , för det ska likna palt .och stekt fläsk ska man ha till och det har jag stekt klart. idag har jag varit och handlat lite på byn hittade lite nytt att ha på mig...haha....alltid skoj att shoppa . oscar följde med och han var hamburger sugen så ett besök in på mix blev det. han fick ett skrovmål och jag käkade lökringar. roger och anton var till rogers föräldrar ,så vi hade ett par timmar för oss själva. nu är hela högen ute ,det har dem varit så gott som hela dan ,fixar uti antons traktor. skönt att få lite lugn o ro inne. varit förbi vår granne för att surra och dricka kaffe ,alltid lika kul att hälsa på där uppe.
jag har spelat lotto för i kväll och nu väntar jag bara på att få vinna...haha....det hade varit trevligt...hoppas du får vinna i kväll L......för visst skulle jag få ett bidrag om du vann?...haha....jag ahr än intge hunnit se min nya film ,hade tänkt hinna med det i helgen ,helst i kväll om jag får ha tv dosan för mig själv....nu ska jag kolla till min mat. ha det bäst kram/tingeling

Inga kommentarer: