söndag 22 februari 2009

söndag förmiddag kl 10.20

och här sitter jag nu. kastar en blick ut genom fönstret här i köket och ser snöflingor som faller ,det är lite blåsigt och tempmätarn visar -5.8 grader. tvättmaskinen snurrar annars är det tyst i huset.
i morse vaknade jag 06.40 ,lika tidig morgon som i går morse.....hua tänk om jag hade kunnat sova längre när jag ändå är ledig. jag får väl skylla på min värk det kan va den som håller mig vaken......nåja inget att gnälla över.
jag hade tänkt försöka göra lite nytta här hemma och kanske baka men jag har inte bestämt mig ännu..... jag har iaf hunnit med att städa och plocka undan och sånt.
anton är borta över helgen hos min lillasyster och kusinerna ,jag har bara haft lilleman hemma och pysslat om. lite ensamt har det varit men jag får nog vänja mig. anton är ju stora killen och inte vill han ju sitta hemma med oss......
i går lördag var vi ner på byn för att handla lite och efter det åkte vi hem för det fanns ju inget på byn att göra .....haha....
jag hade en jobbig huvudvärk men jag kokade palt och det blev uppskattat. resten av lördagen slöade vi. jag kröp ner under täcket och somnade tidigt som föregående kväll. konstigt jag har blivit så otroligt kvällstrött sista veckorna. jag hoppas jag ska återfå energi snart ,men jag är inte orolig för när våren kommer så kommer nog energin tillbaka....haha.....
vi spelar fortfarande keno och lotto på jobbet men tyvärr har det inte blivit så höga vinster ,i går vann vi 20 kr på keno (tror jag). nu ska jag koka mig en kopp te och göra lite nytta. ha det bäst mina vänner /ting

1 kommentar:

Anonym sa...

hej tingen idag har jag mindre huvudvärk det va länge sen jag blogga till dej hadde ju glömt va du hadde för blogg hoppas du fått vila nu i helgen när du bara har lilleman hemma hör av mej ikväll vi hörs