onsdag 17 mars 2021

Några dagar senare

 Det har gått några dagar sen jag var här sist....

Jag är fortfarande i karantän , dag 11 idag ....

I söndags vid kl 16 kom provsvaren som visade att jag var positiv,  jag hade covid 19 ....

Huvva vilken ångest då jag började tänka på vår jag varit och vem jag träffat....Jag var så himla ledsen och grät nästan hela kvällen....

Jag pratade med en sjuksköterska som ringde mig i måndags och då fick jag veta att man räknar 7 dagar från man fått symptom innan man är smittfri....Jag ska hålla mig hemma tills jag känner mig frisk....Det har börjat släppa i bihålorna och jag har börjat få snyta mig,  lite huvudvärk men ingen feber....

Jag är otroligt tacksam över att jag inte blivit sämre än jag varit......håller mig hemma ett par dagar till bara för att....

Livet i karantän är jobbigt , jag kämpar vidare och tänker att det är övergående ....

Jag är fruktansvärt rastlös. Jag vaknar tidigt varje morgon som vanligt. I morse klev jag upp 05.50 tog en dusch klädde på mig och sen började jag diska , skurade golv i sovrummet, hallen och köket....

Jag har surrat i telefonen och dricker kaffe ska ta och läsa en bok så får jag tiden att gå....

Hej hej....



Inga kommentarer: